ADVENT

Lassan itt a december...

Annyira gyorsan mennek a napok, és arra riadok, hogy ismét itt az év vége, jön a legnagyobb és egyben a legszebb ünnepünk. Sajnos a 2019-e...

2017. július 18., kedd

Levendula álom

A levendula a természet csodája és ajándéka. Sokan sok féleképpen használják. Én is nagy szerelmese vagyok, imádom az illatát, az illóolajának csodás hasát, izének kellemességét, de ezenkívül bármilyen motívumként, díszítőelemként.... szóval. Talán a legismertebb és egyik legősibb gyógynövény.

Persze ebben az évben sem hagytam ki, hogy ne "levendulázzak", egyszerűen nem tudok ellenállni :) volt amikor szép levendulából a buzogányfonást tanultam meg, volt amikor kereszteszest varrtam, volt amikor koszorúba fontam, és volt amikor egyszerűen kirándultunk a levendulák földjére Pannonhalmára.

Idén a levendula kötőfonalam indította meg a csigákat az agytekervényebe...mindig van valami amin jár az eszem :) egyszerűen nem tudok leállni. Szóval idén magam szárítottam levendulát, bárnem saját termés, mert egy viráglába nem igen lenne elég :) abból egy kis saját csokorra futotta:) Legelőszőr ahogy említettem az a szép lila pamut fonal birizgálta fantáziámat, így lett a három hímzett levendula zsákocska.

Majd amikor a varrós dolgaim között nézelődtem akad a kezembe az csoda szép 5 cm csipke, már el is felejtettem, hogy régebben beleszerettem és terveim voltak vele, majd a piros szalag, farkasfog is és az a érdekes szép amerikai patchwork vászon. Nem bírtam magammal hirtelen, mert amikor az ihlet elkapja az embert akkor nem szabad ellen állni! Jócskán délután vége felé járt a nap, de azon nyomban elő a varró gép és "édes alkotói játék" jött. És megszületett még 4 levendula zsák. Este volt mire befejeztem a dolgokat, de csodás érés volt :) még egy napot kellett várni a levendula száradása miatt, de ezt nem bántam... aztán másnap megszülettek ezek a csinos illatozó zsákocskák. Persze tudom legtöbben a szekrénybe teszik, de én javaslom, hogy ha ilyen kis csinik, de dugjátok el. Nagyon szép illatozó dekoráció hálószobába. De például amikor ezeket a sorokat írom nekem itt a dolgozó sarkomba is fel van akasztva egy és az illata még jobban segít abba, hogy csak áradozzak...és áradozzak erről a mesés illatú növényről, és arról, hogy mennyire jó volt 2-3 napig, hogy minden hol csak ennek az illatát szippanthattam, nem tudom megunni. Bár talán kedves olvasó Te már unnod és látni szeretnéd inkább őket, íme...


Ha Te is szeretnél ilyen egyedi és igényesen elkészített levendula zsákocskát akkor keressél :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése